Formatul emisiunii

     Formatul acestei emisiuni presupune o întâlnire între antreprenori și investitori. Fiecare antreprenor ajuns în emisiune își prezintă ideea de afacere/business-ul existent investitorilor, și vine cu o ofertă de vânzare a unei părți din aceasta contra unei sume stabilite. Investitorii, denumiți "Lei" în emisiunea Imperiul Leilor, pot alege să investească sau nu în afacerea prezentată. Se ajunge deseori la negocieri, contraoferte sau parteneriate. Este de notat totuși, faptul că nu toate înțelegerile încheiate în cadrul emisiunii ajung să fie încheiate și după aceasta, din diferite motive.
     Imperiul Leilor este un format de emisiune originar din Japonia, unde a apărut în anul 2001 sub denumirea de "マネーの虎" (eng: Tigers Money) și a rulat pentru aproximativ 3 ani. Episoade originale din show se regăsesc pe Youtube, însă fără traducere sau subtitrare. Pentru pasionati, episoadele se pot regăsi prin căutarea exactă a expresiei "マネーの虎" pe Youtube.



     Ulterior, în anul 2005, formatul a fost preluat de UK, sub denumirea de "Dragon's Den" pe postul de televiziune BBC Two. Show-ul continuă și în ziua de azi, depășind numărul de 17 sezoane, și milioane de lire investite în ideile antreprenorilor. În anul 2015, ziarul The Telegraph a publicat un articol cuprinzător despre bilanțul investițiilor din emisiune. Conform articolului respectiv, din totalul de 13 milioane de lire , însemnând deal-uri încheiate în cadrul emisiunii, doar 5.8 milioane de lire au ajuns să fie investite efectiv.
     În anul 2009 emisiunea este lansată și în Statele Unite sub denumirea de "Shark Tank", pe postul de televiziune ABC. Înregistrează un succes continuu de la lansare, ajungând la peste 11 sezoane, milioane de telespectatori și diverse premii. Suma totală a deal-urilor încheiate în cadrul emisiunii a depășit valoarea de 100 de milioane de dolari în 2017, iar numărul total al locurilor de muncă create depășește 10.000. Alte statistici interesante despre emisiune se regăsesc în acest articol. În anul 2015, apare și un spin-off al emisiunii, sub denumirea "Beyond the Tank". În cadrul acesteia sunt prezentate afacerile care au apărut în cadrul emisiunii și evoluția acestora după apariția pe ecrane.



    În România, emisiunea a ajuns în acest format pentru prima dată în anul 2007, sub denumirea de "Arena Leilor", pe canalul de televiziune TVR 2. Televiziunea a rulat până prin anul 2013, și a dat startul unui nou trend în România în materie de antreprenoriat. În februarie 2020, prin intermediul paginii de facebook a emisiunii, realizatorii au postat un mesaj prin care urează succes colegilor lor de la PRO TV.


     Abia în 2020 avea acest format să revină, sub denumirea de "Imperiul Leilor", pe canalul de televiziune PRO TV. Despre afacerile prezentate în emisiune, și actualizări privind evoluția acestora după aparița televizată, veți găsi informații pe acest site. Rămâneți la curent cu actualizările prin intermediul paginii de Facebook și alăturați-vă grupului dedicat.

Comentarii